[wds id=”12″]
Maserati Multi 70 and Giovanni Soldini finish first the 39th Rolex Middle Sea Race
The Italian crew crosses the finish line in 2 days, 11 hours, 54 minutes and 58 seconds
Soldini: “Great race!â€
Next appointment for Maserati Multi 70 in November with the RORC Transatlantic Race
Modena, October 23, 2018 – Today at 22.54 58†local time (20.54 UTC), Maserati Multi 70 crossed in first place the finish line of the 39th Rolex Middle Sea Race, covering the 606 miles of the historical Maltese regatta in 2 days, 11 hours, 54 minutes and 58 seconds.
PowerPlay, its direct rival, arrived second in 2 days, 13 hours, 36 minutes and 48 seconds.
Giovanni Soldini and Maserati Multi 70 crossed the start line in the Grand Harbour in Malta on Saturday October 20th at 11.00 local time (09.00 UTC) with a 15 knots wind from North-East and headed right away towards Sicily.
After passing Capo Passero, during the tacking race with PowerPlay, Maserati Multi 70 had to face a damage to the main sheet’s hydraulic piston, which was solved right away by the crew.
Just an hour later, sailing close-hauled, the right-side rudder’s fitting broke.
“We immediately realized the seriousness of the situationâ€, explains Giovanni Soldini, “the rudder burst through sideways the aft part of its location. We are sure that we didn’t hit any object and we think it’s a structural problem. After we brought the damaged rudder out of the water, we were able to restart a few meters behind PowerPlay, which regained all the advantage we had over it.â€
A key moment of the regatta was the decision, took by Giovanni and Vittorio Bissaro, to approach the Strait of Messina from East, letting Maserati Multi 70 obtain a discrete advantage over PowerPlay.
“The most difficult moment was, during the night between Sunday and Monday, the passage of a big squall with storms, thunders, lightning and gusts up to 50 knots. After a very challenging manoeuvre we quickly got out of it without any damage.â€
Monday October 22nd was then very hard for Giovanni Soldini and his crew: PowerPlay gained back most of its delay, right before the last lap beam reach from Lampedusa to Malta, the most critical for Maserati Multi 70 considering the damage to the right-side rudder.
Soldini continues: “With the damaged rudder, we weren’t sure we could defend our position from PowerPlay’s attacks. To our surprise, we were able to find a magical asset, with the boat’s weights, the leeward foil’s rake and the mast’s incline, that made it possible for us to handle this beam reach lap at high speed.â€
“It was a great regatta and a great battle with PowerPlay, which never let go until the end. I must thank everyone in Maserati Multi 70’s Team, they did an amazing job!â€
Aboard Maserati Multi 70, with skipper Giovanni Soldini, there are 7 professional sailors: Italians Vittorio Bissaro (tactician), Guido Broggi (mainsail trimmer), Nico Malingri and Matteo Soldini (both grinder and trimmer); Spanish Carlo Hernandez Robayna (trimmer) and Oliver Herrera Perez (bowman) and French François Robert (pitman).
Maserati Multi 70’s next athletic appointment will be the RORC Transatlantic Race, starting on November 24th, 2018 from Lanzarote, in the Canary Islands.
The challenge is supported by Maserati, the main sponsor that gives the name to the trimaran and Aon as co-sponsor, along with the official supplier for the clothing, Ermenegildo Zegna.
A special thanks also to Boero Bartolomeo S.p.A. and Garmin Marine.
For news and updates follow:
www.maserati.soldini.it
Facebook – Giovanni Soldini official page
Twitter @giovannisoldiniÂ
Instagram @giovanni_soldiniÂ
Youtube www.youtube.com/user/GiovanniSoldini
وص٠السباق الذي أنهاه على متن يخته ثلاثي البدن “مازيراتي ملتي 70″ بـ”الرائع”
Ø¬ÙŠÙˆÙØ§Ù†ÙŠ Ø³ÙˆÙ„Ø¯ÙŠÙ†ÙŠ ÙŠØÙ„Ù‘ أولاً ÙÙŠ سباق “رولكس ميدل سي” التاسع والثلاثين
- طاقم Ø§Ù„Ø¥Ø¨ØØ§Ø± الإيطالي ينهي السباق ÙÙŠ يومين Ùˆ11 ساعة Ùˆ54 دقيقة Ùˆ58 ثانية
- الموعد المقبل لليخت “مازيراتي ملتي 70” هو سباق “ترانز أتلانتك” العابر للأطلسي الذي ينظمه النادي الملكي لسباقات المØÙŠØ·Ø§Øª ÙÙŠ نوÙمبر
مودينا، 25 أكتوبر 2018 – أنهى اليخت “مازيراتي ملتي 70” سباق “رولكس ميدل سي” ÙÙŠ المركز الأول قاطعاً Ù…Ø³Ø§ÙØ© السباق البالغة 606 أميال ÙÙŠ يومين Ùˆ11 ساعة Ùˆ54 دقيقة Ùˆ58 ثانية. ووصل اليخت إلى خط النهاية ÙÙŠ هذا السباق، الذي يتتبع مسار سباق الزوارق المالطية التاريخي الشهير ÙÙŠ Ø§Ù„Ø¨ØØ± الأبيض المتوسط، عند الساعة العاشرة Ùˆ54 دقيقة Ùˆ58 ثانية ليلاً بالتوقيت المØÙ„ÙŠ يوم الإثنين 22 أكتوبر 2018.
ÙˆØÙ„Ù‘ ثانياً ÙÙŠ السباق اليخت “باور بلاي” بعد أن قطع Ø§Ù„Ù…Ø³Ø§ÙØ© ÙÙŠ يومين Ùˆ13 ساعة Ùˆ36 دقيقة Ùˆ48 ثانية.
وكان Ø¬ÙŠÙˆÙØ§Ù†ÙŠ Ø³ÙˆÙ„Ø¯ÙŠÙ†ÙŠ قد انطلق على متن يخته “مازيراتي ملتي 70” ثلاثي البدن من خط البداية ÙÙŠ ميناء “غراند هاربر” بمالطا يوم السبت 20 أكتوبر عند الساعة 11 ØµØ¨Ø§ØØ§Ù‹ بالتوقيت المØÙ„ÙŠØŒ Ø¨Ø±ÙŠØ§Ø Ø´Ù…Ø§Ù„ÙŠØ© شرقية سرعتها 15 عقدة متجهاً مباشرة إلى صقلية.
وخلال Ù…Ù†Ø§ÙØ³Ø© Ù…ØØªØ¯Ù…Ø© مع اليخت “باور بلاي” بعد اجتياز رأس كابو باسيرو، تعرّض المكبس الهيدروليكي الخاص بنظام التØÙƒÙ‘Ù… بالشراع الرئيس ÙÙŠ “مازيراتي ملتي 70” إلى أضرار تسببت بمشكلة تعامل معها الطاقم واستطاع ØÙ„ّها على الÙور. وبعد مرور ساعة تقريباً تعرّضت تركيبة Ø§Ù„Ø¯ÙØ© اليÙمنى للكسر أثناء Ø§Ù„Ø¥Ø¨ØØ§Ø± Ù‚ÙØ·Ø±ÙŠØ§Ù‹ عكس اتجاه الريØ.
وقال سولديني إن طاقمه سرعان ما أدرك خطورة Ø§Ù„Ù…ÙˆÙ‚ÙØŒ إذ Ø£ØµØ¨ØØª Ø§Ù„Ø¯ÙØ© تهتز يمنة ويسرة خل٠موقعها الأصلي، مؤكداً أن المركب لم يصطدم بشيء وأنها كانت مشكلة هيكلية، وأضاÙ: “بعد أن Ø³ØØ¨Ù†Ø§ Ø§Ù„Ø¯ÙØ© المتضررة من الماء، تمكنّا من الانطلاق مجدداً وراء “باور بلاي” ببضعة أمتار، بعد أن أمسك بزمام الأمور نتيجة خسارتنا للتقدّم التي ØÙ‚قناه”.
وكان القرار الذي اتخذه كل من Ø¬ÙŠÙˆÙØ§Ù†ÙŠ ÙˆÙيتوريو بيسارو، والمتمثل بالوصول إلى مضيق ميسينا من الشرق، Ù„ØØ¸Ø© ØØ§Ø³Ù…Ø© ÙÙŠ السباق، لأنها Ø³Ù…ØØª لـ “مازيراتي ملتي 70” بالتÙوق على “باور بلاي”.
وكانت أصعب Ø§Ù„Ù„ØØ¸Ø§Øª التي مر بها الطاقم، Ø¨ØØ³Ø¨ Ø¬ÙŠÙˆÙØ§Ù†ÙŠØŒ هي تلك التي واجهتهم خلال الليل بين يومي Ø§Ù„Ø£ØØ¯ والاثنين، وتمثلت بهبوب عواص٠رعدية ماطرة وزوابع Ø¨Ø±ÙŠØ§Ø Ø´Ø¯ÙŠØ¯Ø© بلغت سرعتها 50 عقدة، وقال: “بعد مناورة صعبة للغاية، نجØÙ†Ø§ ÙÙŠ عبور Ø§Ù„Ø¹Ø§ØµÙØ© سالمين دون أي ضرر”.
ثمّ جاء الاثنين 22 أكتوبر وكان صعباً للغاية على الطاقم Ùˆ Ø¬ÙŠÙˆÙØ§Ù†ÙŠ Ø§Ù„Ø°ÙŠ قال: “استطاع “باور بلاي” تدارك معظم تأخره، مباشرة قبل الوصول إلى Ø§Ù„Ù„ÙØ© الأخيرة من لامبيدوزا إلى مالطا، وهي الأكثر أهمية لـ “مازيراتي ملتي 70″ØŒ باعتبار الضرر الذي Ù„ØÙ‚ Ø¨Ø¯ÙØªÙ‡ اليمنى، والذي جعلنا غير متأكدين مما إذا كنا قادرين على ØÙ…اية مركزنا ÙÙŠ السباق من Ù…ØØ§ÙˆÙ„ات “باور بلاي” للتقدم، ولكن لدهشتنا، تمكنّا من العثور على Ø§Ù„ÙˆØµÙØ© Ø§Ù„Ø³ØØ±ÙŠØ©ØŒ التي تمثلت بأوزان المركب والأداء العالي Ù„Ø£Ù„ÙˆØ§Ø Ø§Ù„Ø·ÙÙˆ التي ØªØ±ÙØ¹Ù‡ بمواجهة Ø§Ù„Ø±ÙŠØØŒ والتØÙƒÙ‘Ù… المتقن بالصاري، وجعلت من الممكن التعامل مع هذا Ø§Ù„Ù„ÙØ© بسرعة عالية”.
واعتبر Ø¬ÙŠÙˆÙØ§Ù†ÙŠ Ø§Ù„Ø³Ø¨Ø§Ù‚ رائعاً، ÙˆØ§ØµÙØ§Ù‹ إياه بـ “Ù†Ø²Ø§Ù„Ù ØØ§Ù…٠مع “باور بلاي” لم ينته٠إلاّ بنهاية السباق، وجدير بي أن أشكر طاقم اليخت ÙØ±Ø¯Ø§Ù‹ ÙØ±Ø¯Ø§Ù‹ نظراً للعمل الرائع الذي أنجزوه”.
وضمّ طاقم “مازيراتي ملتي 70″ØŒ Ø¨Ø§Ù„Ø¥Ø¶Ø§ÙØ© إلى الكابتن Ø¬ÙŠÙˆÙØ§Ù†ÙŠ Ø³ÙˆÙ„Ø¯ÙŠÙ†ÙŠØŒ سبعة Ø¨ØØ§Ø±Ø© Ù…ØØªØ±Ùين هم الإيطاليون Ùيتوريو بيسارو (الخبير التكتيكي)ØŒ وغيدو بروغي (المسؤول عن توازن الشراع الرئيس)ØŒ ونكو مالينغري وماتيو سولديني (كلاهما مسؤول عن توازن الأشرعة ونشرها)ØŒ والإسبانيان كارلو هرنانديز روبايانا (المسؤول عن التوازن) ÙˆØ£ÙˆÙ„ÙŠÙØ± هيريرا بيريز (المسؤول عن المقدمة) ÙˆØ§Ù„ÙØ±Ù†Ø³ÙŠ ÙØ±Ø§Ù†Ø³ÙˆØ§ روبرت (المسؤول عن ØØ¨Ø§Ù„ الأشرعة والصواري).
جدير بالذكر أن الموعد Ø§Ù„ØªÙ†Ø§ÙØ³ÙŠ Ø§Ù„Ù…Ù‚Ø¨Ù„ لليخت “مازيراتي ملتي 70” هو سباق “ترانز أتلانتك” العابر للأطلسي الذي ينظمه النادي الملكي لسباقات المØÙŠØ·Ø§Øª ÙÙŠ 24 نوÙمبر المقبل وينطلق من لانزاروت إلى جزر كناري.
ويقام هذا السباق بدعم من مازيراتي، الراعي الرئيسي الذي أعطى اسمه لليخت ثلاثي البدن، Ùˆ”أون” الراعي المشارك، إلى جانب المورد الرسمي للملابس، “إرمينغيلدو زينيا”.
كذلك تشارك ÙÙŠ دعم السباق مشكورة كل من شركة “بورو بارتولوميو” وعلامة Ø§Ù„Ù…Ù„Ø§ØØ© Ø§Ù„Ø¨ØØ±ÙŠØ© “غارمن مارين”.
-انتهى-
Â
للأخبار والمستجدات:
Ùيسبوك: Ø§Ù„ØµÙØØ© الرسمية لـ Giovanni Soldini
تويتر: @giovannisoldini
إنستغرام: @giovanni_soldini
يوتيوب: www.youtube.com/user/GiovanniSoldini